Gereed om te gaan!!! - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Pleun Verhoeven - WaarBenJij.nu Gereed om te gaan!!! - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Pleun Verhoeven - WaarBenJij.nu

Gereed om te gaan!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pleun

03 April 2009 | Nederland, Barendrecht

Vrijdag 3 april, laatste werkdag.
Ik ben op tijd thuis en maak mijn rugzak gereed. wat te eten en drinken er in. Klaar om te gaan.
Er wordt goed weer verwacht. Toch heb ik ambivalente gevoelens,ruim 4 maanden vrij om op pad te gaan. Weg van het gebruikelijke en het gewone. De gehele week stond in het teken van afscheid nemen. Vanavond ga ik nog naar mijn dochter en haar man en 5 kinderen. Ik mis de kinderen eerlijk gezegd al als ik ze een week niet heb gezien. Hoe is dat als ik al die maanden weg ben?
Van de week met collega's gezellig geborreld en elkaar mooie tijd toegewenst. Op zulke momenten merk ik steeds weer dat, menselijke goede relaties voor mij van groot belang zijn.Ik handel er niet altijd naar.
Om half vier krijg ik nog een belletje van Paul Veringmijer en wordt ik uitgenodigd om het vertrek te vieren met een biertje hier of daar.
Ik spreek met Paul af dat ik dat biertje tegoed houd tot ik weer terug ben, dan kunnen we dat vieren.
Ik voel erg goed dat ik een knie heb.
Met keren of simpel de bocht om gaan voelt de knie niet stabiel.
Ik doe er morgen een elastische band om en ik zie verder wel.
Als laatste pak ik nog een steentje uit de verzameling die hier en daar in huis zwerft. Ik ben nog enige tijd een beetje stenengek geweest,een amateur lapardist.De steen is bedoeld voor onderweg in Spanje bij het grote ijzeren kruis achter te laten. De steen sleep je gedurende je pelgrimstocht mee en aldaar aangekomen gooi je de steen ritueel op de hoop die daar is. Symbolisch laat je alles als het ware achter wat je kwijt wilt van jezelf, je nare eigenschappen, dat wat je zat bent aan of van jezelf.
Ik ga het ervaren en heb nog voldoende tijd om er achter te komen wat dat zou moeten zijn. ( Suggesties zijn welkom )


  • 03 April 2009 - 15:56

    Nicolette:

    He Pleun, ik ben benieuwd welk steentje je hebt gepakt, dan zoek ik voor de bete kenis erbij. Veel plezier en geluk

  • 03 April 2009 - 17:06

    Gert:

    Hallo Teun
    Zet hem op he,en doe je voorzichtig met je knie ?
    veel succes morgen,en niet verslapen he, anders kom je te laat aan in Spain

  • 03 April 2009 - 17:06

    Emmelieke:

    veel plezier ik ga u missen
    (K) emmelieke

  • 03 April 2009 - 17:43

    Rayshomaro:

    hoi opa gaat alles goed??

  • 05 April 2009 - 06:15

    Rayshomaro :

    waneer stuurt uw iets terug opa ik wil weten waar uw bent dus stuurt uw ons nog iets terug op school gaat alles goed maar ik wil weten of het goed met uw gaat ?? DOEI opa

  • 05 April 2009 - 22:36

    Kevin:

    SUCCES Ome pleunes ;)

  • 06 April 2009 - 07:46

    Kees + Elly Van Loon:

    Hallo Pleun,
    Leuk om je gisteren even gesproken te hebben bij Steenbergen. We wensen je een hele mooie reis en sterkte met je knie ! Wie weet ontmoeten we elkaar nog ergens onderweg. Bon Camino ! Ons emailadres is: ellykapitein@hotmail.com

  • 06 April 2009 - 10:59

    Vivienne & Ron:

    He ome Pleun,

    Leuk zo deze site. We houden je in de gaten.

    Veel Succes !!!!!!!

    Ron en Vivienne

  • 09 April 2009 - 12:19

    Marc V:

    Hoop dat het goed met je gaat. Je zult denk ik een aantal malen écht op jezelf teruggeworpen worden. Je komt er evenwel áltijd sterker uit. (heb er een beetje "ervaring" mee..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Voetreisje naar Santiago de Compostella. Ik stap in Barendrecht de deur uit en loop via Antwerpen, Brussel, Reims, Vezelay,Bourges, St-Jean-Pied-de-Port,Santiago.zoals ik denk te lopen een kleine 3000 KM.

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 57924

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 08 Augustus 2009

Lopen door Europa

Landen bezocht: